четвъртък, 11 април 2013 г.

Интервю с хип- хоп изпълнителя SPOKE.


Spoke e млад артист на българската хип- хоп сцена. Истинското му име е Желан Данев и е роден в град Карнобат, където прави и първите си стъпки като рап изпълнител. Днес живее във Велико Търново.  Студент е по „Журналистика“ във ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“.
Въпреки многото ангажименти свързани с образованието,  той не престава да се занимава с музика.
За него, за хип- хопа, жените и живота- това са част нещата, които може да прочетете в интервюто, което
Spoke даде.

Spoke: „Жените, които не носят по две кила грим остават незабелязани от нас мъжете защото не търсим жени, а форми“


- Здрасти
Spoke, как си?
- Амиии бивам…

- Къде те намирам, имаш ли време на поговорим?
- Свободен съм, нямам ангажименти и не бързам за никъде.

- От колко време се занимаваш с музика?
- Oт 5-6 години.

- Сам ли работиш или има и други хора с теб?
-  В момента работя сам по лириките и записите, но с бийтове за демотата се снабдявам най- вече от хип- хоп продуценти, които предоставят нещата си за демо записи.

- Кой са тези продуценти, имат ли си имена?
- Това са имена от международната сцена, като Anno Domini beats и Sinima beats. Освен това се включвам и в конкурси на български продуценти, когато разбера за тях.

- Колко песни си записал досега?
- Точната бройка ми убягва, защото съм работил, както сам, така и във фючъринг с други изпълнители, но предполагам, че цифрата е около 90-100 песни.
 
- На колко години беше когато записа първата си песен?
- Първият ми по- сериозен запис дойде, след като участвах в училищен конкурс за таланти в град Карнобат. Тогава платих на Still Snake да ми направи бийт и с парчето взех трето място при музикантите от моята възрастова група. След това влязох в импровизираното студио на Liubaka в Бургас и записах въпросния трак „Различен“. Бях на 16 и не ми се получи много добре, но оттогава се старая да се развивам постоянно.

- В момента работиш ли върху нещо ново?
- Скоро ще се появи парчето „Жени“. То е посветено на истинските, работещите жени, които не носят по 2 кила грим по себе си, но остават незабелязани от нас мъжете, защото не търсим жени, а форми.

- Къде може да се слушат твой песни? Имаш ли издадени издадени записи?
- Нямам професионално издадени записи и себе си не определям като „професионален рапър“. Напоследък всичко, което правя се случва в една малка стая, която дори приблизително не наподобява студио. По- голяма част от песните ми е достъпна за слушане в сайтовете за видео споделяне YouTube и Vbox7. Освен това могат да бъдат свалени от SoundCloud
 
- Можеш ли да живееш от музиката, която правиш- изкарваш ли някакви  пари от това?
- Не мога да се изхранвам с нея, а и тая идея постепенно отпада от плановете ми за бъдещето. Не мога да спра да правя музика, но е по- скоро заради личната наслада от добре свършената работа, отколкото защото искам да печеля пари. Още съм студент, а все повече животът ме отчайва с невъзможността да намеря работа и да изкарвам пари от каквото и да е.

- Какво те вдъхновява, за какво най- често пееш?
- Има чувства и емоции, които като всяко човешко същество изпитвам. Понякога ме вдъхновява желанието да спра да усещам и да се превърна в робот, който не може да бъде наранен.
Като оставим настрана това, пиша рими и за това, което гледам по новините, за това, което трябва, но не виждам там или казано накратко за светът около мен както аз го виждам. Пея за това, което обичам и за това, което ненавиждам в природата на човека, който за да постигне определени цели забравя какво е да си човек.

- Защо хората трябва да слушат хип- хоп?
- Не бих могъл да кажа, че трябва, че е задължително. По- скоро препоръчвам музиката, която се слуша- без значение стила, да съдържа смисъл в себе си. Да иска и успешно да казва нещо с лириката и звученето си. В днешни дни, когато всичко е толкова пошло и глупостта печели най- много почитатели, е радващо, че продължава да има музиканти, които правят това, което искат, а не това което им казват големите продуценти. Апелът ми към слушателите е да потърсят повече ъндърграунд и независими изпълнители, защото имат повече неща за казване.
  
- Има ли нещо, което искаш да кажеш на хората, които ще прочетат това интервю?
- Не винаги да правиш каквото можеш е най- правилното. Понякога трябва да направиш каквото трябва. Има възможностти, които се появяват веднъж в живота и от тях всеки трябва да се възползва, защото ще съжалява повече ако ги пропусне, отколкото, ако се провали. Не позволявайте на обстоятелствата и хората да разбият мечтите ви, защото те са това, което ви изгражда като човек- те са бъдещите ви цели. Изпълними или не, трябва да ги преследваме през целия си живот. Агресия и чувство в изкуството, мир и любов в живота!

-Благодаря ти за този разговор, пожелавам ти успех!
- И аз ти благодаря. Ти кога стартира блога?
- Днес (хаха)
- (смее се) Ще го чета с интерес.
ЛИНК КЪМ ЕДНА ОТ МНОГОТО ПЕСНИ НА SPOKE -> http://www.youtube.com/watch?v=tf_SzGhHsYc
автор: Светлин Балкански

Няма коментари:

Публикуване на коментар